Z21/22_Czeskie Karkonosze – Wyprawa Rowerowa -Jańskie Łaźnie-Pec pod Śnieżką-Czarna Góra

Rezerwacja

już od 980.00 PLN

Opis

CZESKIE KARKONOSZE - WYPRAWA ROWEROWA - JAŃSKIE ŁAŹNIE - PEC POD ŚNIEŻKĄ - CZARNA GÓRA

O NASZEJ WYPRAWIE

Czarna-Hora-Pec i Jańskie Łaźnie to bardzo mocno rozwijający się region dla rowerzystów. Udostępnia wiele atrakcji i przepięknych miejsc w Czeskich Karkonoszach. Miejsce to posiada wiele tras rowerowych o różnym stopniu trudności. Urokliwe trasy prowadzą przez naturalny, ekologiczny teren Puszczy Karkonoskiej, z dala od ruchu miejskiego. Od czerwca do września można skorzystać z regularnie kursujących cyklobusów, które przewożą nie tylko pasażerów ale również rowery. Na dużych wzniesieniach istnieje możliwość skorzystania z kolejek górskich. Jest to miejsce idealne również dla rowerów elektrycznych dzięki, którym można przejechać bardzo długie trasy. Dodatkowo jest to miejsce z wieloma atrakcjami i udogodnieniami dla dzieci jak np. Park Gier Pecka przy górnej stacji w Wielkiej Upie (znajduję się tam park linowy, 15 metrowy Ryś do przemierzenia, istnieje możliwość zjazdu hulajnogą z górnej stacji) czy Park Dziecięcy Kabinka, znajdujący się na górnej stacji gondoli na Czarną Górę (ścianka wspinaczkowa, minigolf, gokarty na pedały, łódki,bungee trampolina). Dużą atrakcją jest możliwość skorzystania z hulajnóg i przejechania się po trasach do tego przeznaczonych. Region oferuje wiele wypożyczalni zarówno rowerów górskich, elektrycznych jak i hulajnóg. Z uwagi na wiele atrakcji i różnorodność terenu jest to idealne miejsce wypadowe na rowery zarówno dla dorosłych jak i rodzin z dziećmi.

CENNIK

termin

12-17.07.2021

16-21.08.2021

cena za osobę

980 zł

Inne terminy dla grup na zapytanie

Zniżki dla dzieci, 3,4 łóżko w pokoju:
3-12 lat –  zniżka 145 zł
12-15 lat –  zniżka100 zł
15-18 lat – zniżka 50 zł

NASZA WYPRAWA

- Codzienne przemieszczanie się na rowerach z bagażem podręcznym (plecak, sakwy),
- Opieka naszych przewodników,
-Trasy górskie o różnej długości od 20 do 45 km,
-Noclegi w jednym pensjonacie podczas całego pobytu.

ATRAKCJE

• Aktywność ruchowa na rowerze górskim, rowerze elektrycznym, hulajnodze,
  • Obcowanie z przyrodą: Karkonosze, Puszcza Karkonoska, Śnieżka
  • Korzystanie z kolejek linowych,
  • Dla dzieci możliwość skorzystania z Parku Gier Pecka, Parku Dziecięcego Kabinka,
  • Zwiedzanie miejscowości (Jańskie Łaźnie, Pec)

WARUNKI

Cena wyprawy obejmuje:

• 5 noclegów w Pensjonacie/Hotelu*** w okolicy Jańskie Łaźnie/Pec, w pokojach 1,2,3,4 os.
  • obiadokolacje i śniadania (zaczynamy od obiadokolacji w dniu przyjazdu a kończymy na śniadaniu w dniu wyjazdu),
  • opiekę przewodników na trasach rowerowych,
  • realizacja programu wypraw rowerowych,
  • mapki tras rowerowych
  • ubezpieczenie KL 20 000 Euro, NNW 2500 Euro
  • parking dla klientów Promotora przyjeżdżających spoza Poznania,
  • opłata Turystycznego Funduszu Gwarancyjnego i Pomocowego,
  • taksa klimatyczna.

Cena wyprawy NIE obejmuje:

• posiłku w trakcie dnia,
  • przejazd autokarem z Poznania oraz transport rowerów 140 zł/os (możliwy jest przy grupie min. 20 osób),
  • dodatkowych ubezpieczeń,
  • ewentualnych kosztów naprawy rowerów w czasie trwania wyprawy,
  • ewentualnego wypożyczenia roweru,
  • dopłaty do pokoju 1os – 280zł/turnus,
  • dziecko w pokoju z 1 os. dorosłą – cena jak za osobę dorosłą
  • należy zaopatrzyć się w Tour Pass, 4 dniowy uprawnia do korzystania z wyciągów bez ograniczeń, w rejonie Cerna Hora-Pec (dorośli 550 Kc, senior ur 1958 i starszy 450 Kc, Junior 2003-2008 – 450 Kc, dzieci 2009-2014 – 350 Kc, dzieci urodzone 2015 i młodsze – gratis)

PROGRAM WYPRAWY

Dzień 1

Z Czarnej Góry, Czarnogórską drogą do Jańskich Łaźni

W pierwszym dniu naszej wyprawy udajemy się do stacji gondoli, gdzie dwukrotnie będziemy wjeżdżać wyciągiem na Czarną Górę. Stąd trasa prowadzi od górnej stacji kolejki linowej po asfaltowej drodze w kierunku Zinneckerovych Boud, gdzie po ostrym zakręcie w prawo następuje długa przecinka zboczem Czarnej Góry w kierunku zakrętu w lewo pod Zrcadlovkami. Następnie znajduję się kolejny dłuższy zjazd w kierunku drewnianego budynku , Karkonoskiego Parku Narodowego, w prawo dojeżdża się do Bud Hoffmana. Po skręcie w lewo znajdujemy się na drodze krajowej, gdzie dojeżdża się do dolnej stacji kolejki linowej w Jańskich Łaźniach. Łączna długość tego odcinka to około 8 km. Kolejna trasa tego dnia prowadzi z górnej stacji kolejki linowej obok Sokolskej i Cernej boudy do rozdroża pod Cerną boudą. Następnie droga prowadzi równinnym odcinkiem około 300 metrów, aż dotrze się do rozdroża nad Velkymi Pardubickymi boudami, gdzie trzeba skręcić w lewo. Zjazd będzie przebiegał w kierunku Modrokamennej boudy. Kolejno trasa poprowadzi do Jańskich Łaźni, za hotelem Lesni dum. Łączna długość tego odcinka to około 9 km. Na koniec dnia zjedziemy około 1 km do naszego hotelu.

Całkowita długość trasy około 21 km .

Dzień 2

Karkonoski Edukacyjnych Szlak Rowerowy

Karkonoski Edukacyjny Szlak Rowerowy powstał w 2001r. Prowadzi on przez najbardziej interesujące miejsca Czarnej i Jasnej Góry. Długość całej obwodnicy wynosi około 20km. Trasę najlepiej rozpocząć na górnej stacji kolejki, dzięki wjazdowi kolejką turyści rowerowi unikają wspinaczki. Na całej trasie zostało umieszczonych 9 tablic tematycznych z informacjami. Trasa szlaku rowerowego znajduję się w III strefie Karkonoskiego Parku Narodowego, przez co trzeba stosować się do regulaminu. Rowerzyści mogą z niego korzystać tylko do godziny 17 ze względu na zabezpieczenie spokoju dla zwierząt. Trasa rozpoczyna się przy górnej stacji kolejki linowej. Następnie wzdłuż Sokolskej i Cernej boudy do rozdroża pod Cerna boudą, która prowadzi leśnymi drogami przez ciekawe partie Czarnej i Jasnej Góry. Podstawowa trasa obowodnicy przebiega następująco: rozcesti pod Cernou boudou - Zrcadla-sedlo pod Kolinskou boudou – Vaclavak – Peticesti - Vlasske boudy -Krausovy boudy- u Modrych kamenu – Velke Pardubicke boudy – rozcesti pod Cernou boudu

Całkowita długość trasy ok. 25 km.

Dzień 3

Trasa 3 kolejek linowych

Trasa 3 kolejek linowych pozwala poznać region Karkonoszy Wschodnich z siodełka roweru i kolejek linowych. Trasa prowadzi zawsze od górnej stacji do dolnej kolejki. Pierwsza część to Brązowe Wzgórza – Jańskie Łaźnie. Od górnej stacji kolejki ruszamy do schroniska Lesni bouda. Na rozdrożu jedziemy w kierunku Hrncirske Boudy. Wokół górskich schronisk dojeżdżamy do Luciny, gdzie góruje Prazska bouda. Na skrzyżowaniu pod Kolinskou Bouda skręcamy w prawo. Po 400 metrach na skrzyżowaniu Lucni, skręcamy w lewo i jedziemy po oznakowanym szlaku turystycznym aż na Zrcadlovky. Następnie wjeżdżamy na trasę, która prowadzi w kierunku Hoffmanovy Boudy. Stamtąd można już dojechać do drogą asfaltową do Jańskich Łaźni. Druga część trasy to Cerna Hora-Velka Upa. Dalej jedziemy trasą, prowadzącą od górnej stacji kolei linowej Cernohorsky Express,koło schronisk Sokolská a Černá bouda do rozdroża ok. 500 m pod Cerną boudą. Tu skręcamy w prawo i wjeżdżamy na trasę, po której zjeżdżamy przez Velke Pardubicke Boudy w kierunku Krausovy Boudy. Następnie skręcamy lekko i jedziemy dalej na Vlasske Boudy. Po przejechaniu równinnego odcinka o długości 1 km skręcamy z asfaltowej drogi w prawo na utwardzoną drogę i stromym zjazdem dojeżdżamy do miejscowości Velka Upa. Stąd wjeżdżamy trzyosobową kanapą na Portasky. Trzeci i zarazem ostatni fragment tego dnia do Portasky – Pec pod Snieżkou. Zaczynamy od łagodnego zjazdu do schroniska Janova bouda, gdzie skręcamy w prawo i przejeżdżamy pod koleją linową Portasky. Dalej jedziemy w kierunku Hospody na Peci. Koło dworca autobusowego i informacji turystycznej jedziemy po żółtym szlaku turystycznym, łagodnie pod górę do wyciągu Javor. Powrót do pensjonatu.

Całkowita długość trasy ok. 45 km.

Dzień 4

Z Czarnej Góry przez Zrcadlovky do Jańskich Łaźni

Trasa ta prowadzi z górnej stacji kolejki linowej obok Sokolskej i Cernej boudy do rozdroża pod Cerną boudą, gdzie będzie skręt w lewo i włączenie się na trasę 1. Zjeżdżając ze Zrcadel w kierunku siodła pod Kolińską boudą, skręcimy w lewo na oznakowaną trasę, która prowadzi zboczem Czarnej Góry obok Zeleznego Dolu w kierunku Zrcadlovek. Następnie trasa włączy się na drogę Czarnogórską, po której  będzie zjazd w kierunku drewnianego budynku zarządu Karkonoskiego Parku Narodowego, skąd po zakręcie w prawo i równinnym odcinku dojedziemy do Boud Hoffmana. Przy Boudach Hoffmana po skręcie w lewo na drogę krajową, z której dojedziemy do dolnej stacji kolejki linowej w Jańskich Łaźniach. Następnie udamy się do hotelu.

Całkowita długość trasy ok. 19 km.

Szczegóły

Rodzaj zakwaterowania pensjonat
Rodzaj transportu

Opcje dodatkowe

Szczegóły dot. cen opcji dodatkowych w opisie oferty, po lewej stronie.